3. třída
O třídě


 

Ovoce a zelenina do škol – 7. 5. 2019

 

Naše škola je zapojena do evropského projektu „Ovoce a zelenina do škol“. V rámci tohoto projektu se škola zúčastnila akce „Ochutnávkový koš“. Děti se seznámily s některými exotickými druhy ovoce a zeleniny. Společně s p. učitelkami si popovídaly o prospěšnosti konzumace ovoce a zeleniny na lidské zdraví. Paní vedoucí s p. kuchařkami pak připravily pro každého žáka na svačinku „Ovocný talíř“ a k obědu chutný zeleninový salát.


Beseda s policisty a hasiči - 7. 5. 2019

7. 5. proběhla na OÚ Horní Bludovice zajímavá beseda s policisty a hasiči z okrsku Těrlicko. Nejdříve se nám zástupci policie a hasičů představili a stručně seznámili se svou prací. Děti měly možnost vyzkoušet si funkčnost vysílaček, baterek, obléct hasičskou bundu, nasadit helmu, kyslíkovou bombu. Kluci, děvčata, ale i p. učitelky byli překvapeni, jak těžký je pás policisty, který nosí během služby. Rovněž ochranná vesta proti střelbě není „žádné peříčko“ a uběhnout v ní spolu s pásem stanovený limit vzdálenosti, není vůbec jednoduché!

Se svými dotazy přišli také samotní žáci a jejich zájem policisty, hasiče potěšil. Besedu navštívila i p. starostka Ficková, která se skupinkou žáků probírala, jak se chovat při požáru. Nakonec si děti ještě vyzkoušely test, jak reagovat v nebezpečných situacích. Za své odpovědi si vysloužily pochvalu od policistů i hasičů.

Tím ale setkání neskončilo. Venku na nás čekalo policejní vozidlo a menší hasičská dodávka. Žáci si vše pozorně prohlédli. Mohli usednout i do obou vozů. Dětem se akce moc líbila. Ověřily si své znalosti, ale zároveň získaly další nové vědomosti a dovednosti. Na závěr byli všichni odměněni rozvrhem hodin a policejním časopisem pro děti.

 

Výuka přírodních věd nově - 29. 4. 2019

 

29. 4. pokračovala další hodina projektu „Výuka přírodních věd nově“. Pan učitel rozdělil žáky do 2 skupin. Každá skupina měla svůj notebook, který si žáci zapojili. Zároveň si postupně nastavili 3 čidla na měření teploty, kyslíku, oxidu uhličitého. Získaná měření pak děti ukládaly do připravených grafů a také si navzájem porovnaly výsledky svých měření. Hodina se všem líbila, žáci se zaujetím pracovali. Odměnou jim byly nejen získané nové vědomosti, ale i sladkost od p. učitele.


Plavání - 25. 4. 2019

25. 4. proběhlo poslední plavání, byla u toho celá škola. Ti, co nemohli plavat ze zdravotních důvodů, bouřlivě fandili spolužákům při závodech jednotlivých ročníků. I když vyhrát nemohli všichni, vítězem se stal každý, kdo se plavání a soutěží zúčastnil. Na závěr rozdaly p. učitelky „Mokré vysvědčení“, které všem dětem udělalo radost. Žáci poděkovali p. učitelkám za jejich péči a trpělivost při výcviku krásnými přáníčky. Mnozí se už těší na další rok, protože na plavání chodí rádi a v dnešní době umí přece plavat každý kluk i holka!!!

 

Školní kolo PYTHAGORIÁDA 2018/2019

 

Na začátku dubna proběhlo ve 4. a 5. ročníku školní kolo Pythagoriády. I když matematické příklady nebyly jednoduché, 3 žákyně se staly úspěšnými řešitelkami a postupují do okresního kola. Jsou to za 5. ročník Sofie, za 4. ročník Natálie K. a Nicol. Ta byla z děvčat nejlepší. Gratulujeme a přejeme úspěch i v okresním kole!


Jaký bude život v obci za 100 let?

Nedávno se žáci 4. a 5. ročníků zamýšleli nad tím, jak bude vypadat obec za dalších 100 let. Inspirací jim byla publikace, kterou obec vydala před časem k 670 letům svého vzniku.  

Dominika

Za 100 let tady budou roboti dělat téměř všechno. Budou uklízet, umývat nádobí, prát, vařit a žehlit. A co my? No my si budeme relaxovat a nebudeme muset nic dělat. Ve škole budou pořád učit paní učitelky nebo učitelé. V naší obci bude pěkné ticho. Auta totiž nebudou jezdit po silnici, ale budou levitovat ve vzduchu. Místo domácích mazlíčků budeme mít zvířata z volné přírody. A každý dům bude mít vlastní obchod.

 

Anežka

Za 100 let bude v naší obci 3 x více domů než je teď. Všechny domy budou ve tvaru kosmické lodi. Budou existovat auta, která mohou vysunout křídla, takže budou létat i jezdit. Děti budou létat do školy v minivrtulníčcích, které budou samy řídit. Místo aktovek budou mít jen tablety s naprogramovaným učivem na každý den. A také budou existovat léky na všechny smrtelné nemoci. V restauraci místo číšníků a kuchařů budou obsluhovat roboti. Stejně tak v obchodech s potravinami.

Danek

Auta by jezdila normálně, jenom by se nemusela řídit. Mohli bychom si v nich lehnout a spát. Místo nás by ve škole psaly stroje a neměli bychom aktovky. Doma bychom odpočívali na vznášejících se postelích a hráli na mobilech tenkých jako sklo. Existovaly by léky na rakovinu, ebolu, atd. Televizi bychom pouštěli svým hlasem, podobně i další přístroje. Takhle bych si představoval život v naší pěkné obci za 100 let.

 

8. 4. proběhl v naší třídě opět projekt „Výuka přírodních věd nově“. Pan Mgr. Olšovský v úvodu zopakoval činnosti minulého setkání – to je měření pH tekutin. Poté žáci měřili teplotu prostředí, lidského těla, tlak a vlhkost. Veškeré změny a pohyby viděli na grafech v notebooku. Zajímavá hodina rychle uběhla a všichni se již těší na další setkání.


Účast v matematickém „Klokánkovi“

22. 3. se žáci 4. a 5. ročníků zapojili do matematické soutěže „Klokánek“. Řešili 24 úloh. Ty byly rozlišeny podle předpokládané obtížnosti a byly zaměřeny na logiku a představivost. Na zpracování měly děti 60 minut.

Za 5. ročník patřili k nejúspěšnějším Viva, Max, Bára. Ve 4. ročníku uspěla děvčata Natálie H., Anežka, Natálie K. se stejným počtem bodů. Vítězové ale byli všichni žáci, kteří se soutěže zúčastnili!

 

Recitační soutěž

 

12. 3. proběhla ve 4. a 5. ročníku recitační soutěž. Všichni žáci si připravili svou báseň, kterou pilně nacvičovali. V samotné soutěži se snažili dívky i chlapci recitovat co nejlépe. Ví už jak na to. Důležitý je hlasitý projev, přiměřená rychlost, dobrá artikulace, výrazný přednes. Své spolužáky hodnotily samotné děti a paní učitelka. Každý z žáků přidělil recitátorovi určitý počet bodů jako při známkování. Zaujetí o co nejobjektivnější hodnocení bylo u všech opravdové. Zvítězila Viva, 2. místo obsadili Anežka a Danek, na 3. pozici se umístily Natálka H. a Sofie.

 

I když první může být jen jeden, zaslouží si pochvalu všichni žáci 4. i 5. ročníku.


Návštěva knihovny

V letošním školním roce, už potřetí, jsme 8. 3. navštívili obecní knihovnu v Horních Bludovicích. Přivítala nás jako vždy usměvavá paní knihovnice Blažena Knyblová. Ta si pro nás připravila zajímavý program.

Nejprve jsme si připomněli březnová výročí významných osobností a spisovatelů: J. A. Komenského, K. Čapka a B. Hrabala. Poté jsme si četli úryvky z knih „Souboj čarodějů“ a „Počítačový démon“. V knize „Souboj čarodějů“ byl hlavním hrdinou Simon, učeň čaroděje. Děti četba zaujala, protože děj knihy umožňoval vybrat pokračování příběhu dle vlastního rozhodnutí. V knize „Počítačový démon“ je hrdinou kluk Erik, který si koupil z našetřených peněz nový počítač. Jenže radost z počítače mu moc dlouho nevydržela. Přes obrazovku se ho snaží ovládnout „Démon“ a nejen jeho. Naštěstí vše dobře dopadlo a Erik si uvědomil, že i počítač může být díky některým lidem nebezpečný. Mezi dětmi vyvolal děj knihy živou debatu.

Naplánovaná hodina pro setkání v knihovně rychle uběhla, nikdo se nenudil a všichni se už těší na další návštěvu. Na závěr děti dostaly sladkou odměnu.

 

Žáci 4. a 5. ročníků se zapojili do činnosti „Recyklohraní“. Kromě sběru papíru, baterek, víček od PET lahví, drobných elektrospotřebičů ukázali i schopnosti v oblasti literární. Posuďte sami, přečtěte si jejich vtipné a nápadité básně.

Natálka H., Anežka

Elektrická žehlička

Chcete vědět, kdo je jednička,

no přece elektrická žehlička.

Hřeje, žehlí, prádlo paří,

z ničeho nic bleskem září.

 

Smradu v celém domě je,

žehlička už nehřeje.

 

Bylo to takhle v neděli k ránu,

když odešla nám žehlička k pánu.

 

Nikolka

Lampa

Lampa, lampa, lampička,

dostala ji babička.

Náhle zhasla, už je tma,

babička je nešťastná.

Ach, ty moje lampičko,

už nesvítíš jak sluníčko.

 

Pračka

Sto let pračka fungovala,

sto let prádlo dobře prala.

Teď už prádlo nevypere,

sběrný dvůr ji odebere.

 

Danek

Elektřina

Dobrá věc je elektřina,

když ji máme, není dřina.

Díky ní nám všechno svítí,

v televizi vidím luční kvítí.

Stroje běží v jednom kole,

Světlo svítí i ve škole.

 

Dominika

Lampa

Naše lampa, lampička

svítila jak hvězdička.

Jednoho dne dosloužila,

protože nám dosvítila.

 

Kam ji dáme? Nevíte?

Brzy se to dovíte.

Už to víte? Nebo ne?

Na sběrný dvůr se dostane.

 

Barunka

Rozbil se mi mobil,

už nikomu nezavolám

a nepošlu zprávu.

Až ho dám do sběrného odpadu,

koupím si nový bez odkladu.

 

 Natálka K.

Pračka

V rohu koupelny stojí pračka,

sedává na ní naše kočka.

Vždy když pračka prala,

masírovala si naše Míca záda.

 

 Teď už pračka dosloužila,

maminka ji do auta naložila.

Když jsme obě zabraly,

do sběrného dvora jsme ji dostaly.

 

Mikrovlnná trouba

Když si jídlo ohřívám,

na světlo vevnitř se zadívám.

Najednou blik a prásk!

V kuchyni nastal poprask.

Mikrovlnka nám dosloužila,

na sběrný dvůr jsem ji odložila.

 

Sofie

Lednička

Pokazila se nám lednice,

plakali jsme převelice.

Co s ní budeme dělati?

Musíme ji nechat spraviti.

Přijede pan opravář,

takový doktor, ochranář.

Koukne se jí na střeva,

aby nám ještě chladit vydržela.

Snad to dobře dopadne,

hodně štěstí, doktore!

 

Max

Tablet

Mám doma tablet,

má necelých 11 let.

Já jsem mladý,

on je starý.

 

Sotva dýchá a jen bliká,

na android si těžko zvyká.

Koukám na něj shora zdola,

sběrný dvůr už na něj volá.


 Žáci přispěli i do ekologické soutěže „Voda pro život“.

 

Barunka

Voda

Voda, voda, ta je třeba,

bez ní život není.

Slouží k pití, k zalévání,

taky denně ke koupání.

Proto mějme vodu rádi,

a buďme s ní kamarádi.

 

 Natálka H. a Anežka

 Voda, voda, vodička,

to je prostě jednička.

Každý den a každou noc

potřebuji ji až do Vánoc.

Pijeme ji, myjeme se s ní

i kytky ji potřebují.

Proto je vodička pro nás

blankytně zářící hvězdička.

 

 Sofie

 O vodě

Voda to je zemský dar,

musí zůstat v čistotě.

I když nemá žádný tvar,

je moc důležitá v životě.

Proto si jí vždycky važ

a hezky s ní zacházej.

Ona Ti ukáže svou dobrou tvář,

a s ní Ti bude hej.


Max

O vodě

Voda, voda, vodička,

je potůčkem, když je maličká.

Když je velká a je řeka,

plyne tam, kde neví,

co ji čeká.

Zda to bude ryba, rak či trepka,

nebo šrot, nafta a zahozená petka.


  Výuka přírodních věd

12. 11. proběhla ve 4. a 5. ročníku 1. část projektu „Výuka přírodních věd nově“. Projekt vede Mgr. Olšovský. Akce se uskutečnila 6. vyučovací hodinu a zúčastnily se jí i p. učitelky Mgr. Škutová a Mgr. Burgertová. Nejprve byli žáci seznámeni se systémem EDLAB, pak probíhala praktická měření teploty, tlaku. Protože si žáci přinesli různé druhy nápojů, měřili i pH jednotlivých nápojů. Vše zkoumali na notebooku pomocí desky EDLAB, čidel a grafů. Hodina uběhla rychle. Nikdo se nenudil a všichni se těší na další práci se systémem EDLAB.

  Zdraví dětem

22. 1.  a 29. 1. jsme zúčastnili projektu „Zdraví dětem“. Paní lektorka si v první lekci připravila na interaktivní tabuli zajímavé informace. Děti si zopakovaly základní složky potravy, které mají být součástí vyvážené stravy. P. lektorka uváděla plno příkladů důležitých potravin pro naše zdraví, často ji doplňovali i žáci. Ti se aktivně zapojili i díky již získaným znalostem v předmětu „Přírodověda“. Vše bylo uděláno hravou a soutěživou formou, žáci řešili různé křížovky, přesmyčky, hádanky.

Na příští setkání si měli žáci vystříhat z letáků supermarketů obrázky nejrůznějších potravin. Za pomoci p. učitelek si na další setkání každý žák přinesl dostatek materiálů. Celá dvojhodinovka byla zaměřena na praktickou část. P. lektorka rozdala pracovní listy, ve kterých žáci plnili zadané úkoly. Sestavovali „Zdravý talíř“, „Pyramidu potravin“, které jsou potřebné ke zdravému způsobu stravování a stylu života. Vytvořili „Katastrofickou kostku“, do které bylo úkolem nalepit nezdravé a nevhodné potraviny, případně je dokreslit. P. lektorka také upozornila, jak číst obaly potravin, co můžeme využít ve svůj prospěch.

Paní lektorka mluvila i o nebezpečí přejídání, obezitě a anorexii, nutnosti přiměřeného pohybu. Pustila žákům krátký film, který zdůraznil nebezpečí všech těchto faktorů na zdraví člověka. Na závěr byli všichni žáci pochváleni za svou práci a aktivitu. Byli odměněni diplomem a rozvrhem.

 

Plavání

 7. 2. začalo plavání.  Lekce probíhají každý týden (ve čtvrtek), vždy od 8,50 h na plaveckém bazéně v Havířově – Šumbarku. Odváží nás sympatický pan řidič. Na bazéně nás již čekají paní plavčice, které naše děti znají a rozumějí si s nimi. Pouze prvňáčci jdou do „neznáma“.  Ale i ti se v pohodě zařadí do výcviku a mnozí z nich plavou brzy jako štiky.  Výhodou pro nás je, že celý bazén patří jen nám. Tak příjemné lekce pro všechny žáky a na konci výcviku jen samé zdatné plavce!

 

Broučkiáda

Tak jako každý rok se v naší škole ve čtvrtek 8. 11. konala tradiční Broučkiáda. Děti si přinesly světýlka (baterku, lampičku, lampión). Někteří malí, ale i velcí, včetně paní učitelek, se převlékli za broučky. Poté se všichni vydali na „broučí“ trasu a poznávali, jak vypadají Bludovice ve tmě. Po procházce se ve škole plnily „záludné“ úkoly. I když nebyly jednoduché, děti si s nimi poradily. Pro šikovné broučky byla nachystaná sladká odměna, kterou s chutí spořádali.

Slet broučků se vydařil, tak příští rok po zimním spánku opět na viděnou!

 

Den zdravé stravy – příprava salátů

 

25. 10. 2018 se třída sedmi čtvrťáků a pěti páťáků proměnila v přípravnu salátů z ovoce a zeleniny. Hoši a dívky si přinesli potřebné pracovní náčiní, plody ovoce, zeleniny, nezbytné suroviny (koření, smetanu, ocet, apod.) a také pracovní oblečení. Svůj úkol brali velmi vážně. Někteří již měli uvařené těstoviny, jiní zase namíchané poměry koření. Každý z „kuchařů“ si připravil svůj recept na salát, který jedí doma a o který se chtěl podělit s ostatními.

 

Před samotnou činností jsme si společně popovídali „Proč máme jíst ovoce, zeleninu a čím prospívají našemu zdraví“. Pak už všichni jen pilně krájeli, míchali, dochucovali. Byl to tým na slovo vzatých odborníků. A výsledek – vynikající!  Jako důkaz posloužila tradiční ochutnávka nejen u žáků ostatních tříd, školky, pedagogů, ale i u p. kuchařek a p. vedoucí naší školní jídelny. Všem chutnalo a mladí kuchaři byli pochváleni. A možná, kdyby se objevila z pohádky B. Němcové princezna Lada, udělila by našim kuchtíkům „Řád zlaté vařečky“. Ale i bez „Řádu“ ukázali žáci své dovednosti, které určitě uplatní i v pozdějších letech.

4. a 5.ročník

V letošním školním roce je ve čtvrté třídě 7 dětí, z toho 6 děvčat a 1 chlapec. Pátá třída má 5 dětí, z toho jsou 3 děvčata a 2 chlapci. Ve třídě s námi pracuje paní asistentka, která je oporou pro všechny děti a nikomu neodmítne pomoci.

 Pátá třída je klidná a zodpovědná. Čtvrtá třída s převahou děvčat je temperamentní, kreativní. Naše třída se nachází v dolní učebně, která zároveň slouží jako školní družina. Ve třídě se během výuky vystřídají všichni učitelé naší školy. Žáci si tak v klidu (v malém počtu) zvykají na styl výuky, která bude na 2. stupni. Atmosféra ve třídě je dobrá. Žáci se aktivně zapojují do výuky, umějí pracovat ve skupinách, samostatně a navzájem si také pomáhají. Ve třídě máme i dostatek prostoru pro relaxaci a hry.

 

 

 

 

 

 

 

Aktuality
  • 22.10.2019 | 1. třída | 2. třída | 3. třída Rekonstrukce tělocvičny Z důvodu rekonstrukce tělocvičny budou děti školní družiny pro tělovýchovné aktivity využívat sál Obecního úřadu v Horních Bludovicích.
    | detail |
  • 14.10.2019 | Mateřská školka Podzimní výstavka Milí rodiče, rozhodli jsme se v Mateřské škole Horní Bludovice uspořádat "Podzimní výstavku ovoce, zeleniny a přírodnin". Rádi bychom Vás požádali o spolupráci. Budeme rádi za jakékoliv…
    | detail |
  • 14.10.2019 | Mateřská školka Informace Vážení rodiče, platby školného za docházku do mateřské školy probíhají i nadále v prostorách Mateřské školy Horní Bludovice do 5. dne v měsíci. Platby za stravu jsou od října 2019 prováděny…
    | detail |

Archív aktualit